subscribe: Posts | Comments

Jakie warunki BHP powinno spełniać Twoje biuro?

0 comments
Jakie warunki BHP powinno spełniać Twoje biuro?

Warunki BHP jakie muszą zostać spełnione w każdej firmie nie są po to, by istnieć tylko na papierze. Jeśli rzeczywiście chcemy, by nasi pracownicy czuli się w naszej firmie dobrze, komfortowo i bezpiecznie musimy pamiętać o tym, by zapewnić im warunki odpowiednie do pełnienia swoich obowiązków.

O czym warto pamiętać organizując miejsce pracy dla osób zatrudnionych w swojej firmie?

Wszystkich przepisów BHP jest na tyle dużo, że nie do końca łatwo jest nam na pierwszy rzut oka wyróżnić te, które rzeczywiście będą miały dla nas znaczenie.

Problem jednak w tym, że podczas każdej kontroli zewnętrznej, osoba powołana do jej przeprowadzenia przefiltruje nasze biuro w poszukiwaniu czegoś co będzie niezgodne z przepisami.

O jakich zasadach powinniśmy pamiętać, biorąc pod uwagę wyposażenie swojego bura?

Powierzchnia lokalu przypadająca na jednego pracownika

Tutaj koniecznie musimy pamiętać o odpowiednich odległościach i metrach. Otóż na każdego pracownika naszej firmy musimy przeznaczyć nie mniej, nie więcej niż 2 m/kw powierzchni podłogowej lokalu. Jeśli natomiast nasze biuro to lokal w którym pracuje jeden pracownik, to musimy mu zapewnić pomieszczenie, w którym podłoga nie będzie miała mniej niż 6 m/kw.

Temperatura, oświetlenie i inne

Gdy nasz pracownik narzeka na zimno… Pamiętajmy o jednym, w każdym pomieszczeniu, w którym są zatrudnione przez nas osoby nie możemy spotkać się z temperaturą niższą niż 18 stopni Celsjusza.

Podstawą dobrze wyposażonego biura jest ponadto profesjonalne oświetlenie. Co należy przez to rozumieć? Przede wszystkim zapewnienie jak największej ilości światła słonecznego we wnętrzu. Światło sztuczne powinno natomiast służyć nam jako element dodatkowego oświetlenia, które pomoże nam dobrze wykonywać swoją prace szczególnie w bardzo pochmurne i zimowe dni.

Podczas doboru światła sztucznego od razu możemy zrezygnować z charakterystycznego światła jarzeniówek. Nie dosyć, że jest ono często bardzo ostre, to w dodatku, podczas swojej pracy potrafi bardzo głośno hałasować.

Słów kilka o kolorach

Biuro urządzone profesjonalnie pod względem kolorów powinno opierać się na jasnych barwach. Niedopuszczalne są kolory mocno nasycone, które z pewnością będą rozpraszały naszych pracowników.

Najlepszym wyjściem jest również pomalowanie sufitu na kolor biały, lub zbliżony do białego.

Wreszcie najważniejsze-wyposażenie biura

Miejmy tutaj na względzie wybór dobrej jakości krzeseł, biurko, szafki oraz sprzęt komputerowy.

Podczas doboru sprzętu miejmy na względzie jego wysoką jakość. Tylko wówczas możemy być pewni, że będzie on nam służył długo i bez częstych usterek technicznych.

Wybieramy biurko:

Zwróćmy uwagę na wielkość jego płyty, fakturę, możliwość dopasowywania wysokości biurka do danej osoby, wolną przestrzeń pod biurkiem.

Wybieramy siedzisko:

Koniecznie sprawdźmy czy można je swobodnie regulować w zakresie oparcia, ponadto sprawdźmy czy posiada ono podparcia na łokcie.

Oczywiście trudno jest wyposażyć swoje biuro bez odpowiednich środków pieniężnych. Jeśli takowych nie posiadamy, dobrze jest na początek przynajmniej w kwestii spotkań z klientami wynająć miejsce w wirtualnym biurze, gdzie wszystko wygląda zazwyczaj bardzo profesjonalnie.

Jeśli chcesz poszukać informacji o usługach wirtualnego biura to zajrzyj tutaj.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *